Monday, October 17, 2011

Siapa pasangan paling bahagia??

begini kisahnye~

suatu petang yg damai, Pak Samad berjalan kaki bersama isterinya menyusuri sawah bendang yang permai...kdg2 isteri Pak Samad berjalan perlahan..penat agaknya..Pak Samad terpandangkan Pak Kadir sedang menaiki basikal bersama isterinya..dalam hati Pak Samad, haiii..kan bagus kalo aku ade sebuah basikal..xpenat la isteri aku berjalan kaki..

Pak Kadir pula mengayuh basikal tuanya..isteri yang dibonceng agak sihat, ada tahapnya Pak Kadir memperlahankan kayuhan..berat barangkali..lalu ia terpandangkan Pak Ali yang laju menaiki motosikal bersama isteri..Pak Kadir berbisik dalam hati, jika aku punya sebijik motor..xpenat la aku mengayuh basikal tua ni..

Pak Ali yg sedang menunggang motorsikalnya, terpaksa memperlahankan kenderaannya itu lantaran jalan kg yg belom di turap berlubang2..ade ketika hampir jatuh juga dia mengimbangi motor itu..lalu ia terpandangkan sebuah pacuan 4 roda yang gah menyusuri jalan berlubang itu..Pak Ali berbicara sendirian, kalau la aku ada sebijik kereta mcm tue..jalan raye berlubang tentu xrasa..ermmm..

Azhar sedang dlm perjalanan mengambil kawan baiknya, mereka berjanji ingin balik ke kota bersama..Lalu Azhar terpandangkan Pak Samad berjalan kaki menyusuri jalan sawah bersama isterinya smbil berpegangan tgn.."Ahhh..bahagia nya mereka..andai saja aku punya isteri seperti itu, sgp berjalan kaki asal saja suami disisi.." Azhar sendirian mengenang naseb diri~

No comments: