Wednesday, September 21, 2011

suatu ketika

ssh nk diungkap..
bile 1st time doctor bg tau aku pregnant :) alhamdulillah..syukur ya Allah atas nikmat n rezeki yg Kau limpahkan..

actually cite nye macam nie, minggu tu aku lambat dtg period..4 hari lambat..tp perut mmg sakit mcm sengugut..aku jd pelik+takot la..sbb baru2 kawen..mcm2 leh jd..n aku x espek aku ngandong coz waktu subur pon boleh salah kire..hak3..pg2 aku da pg klinik panel, klinik nie betol2 depan pintu opis aku..
check ngan doktor, nape period xkua2..die kua setitik je then stop..
doc: awk ngandong x?
aku : eh xla doctor..sy tgh senggugut nie n ade darah sket..tp setitik die xkua da..
doc: ngandong nie...
aku : eh..*muke konfius..
doc: eh kenape??awk da kawen belom?
aku: da doc, tp baru je sebulan lebih..
doc: xpe, kite buat pregnancy test..
aku: gulp * sudah..pregnancy test tue cemane?kene masuk kn bende dalam ekek ke?

nurse bg botol utk letak urine..hahahhaha..rupenye gune urine je..ape lew kg.com sgt aku nie..
then doc suh tgu sebentar..aku tgu je la..
attendant klinik tu pgl aku masuk bilik doc balik..doc senyum2..
doc: ade 2 line nie..tahniah, awk pregnant..
aku:haaaaaaaaa??betol ke doc?
doc: aah, ade 2 line nie..positif..awk da kawen kan?
aku: aah..* ehh..betol ke doc nie..
then doc amek date aku last period, nk pastikan bape minggu kandungan aku..
during that time i was 4 weeks pregnant :)
balik opis, aku terus kepoh ngan kanda..kanda mcm xcaye..spontan die ciyum dahi aku kt opis,seb baik xde org..hahaha..

ms 10 minggu, aku pg scan 4d..nk pastikan baby aku betol ade..
then i saw my baby was bz kicking n punching at the screen..then die melompat2..comei nye ya Allah..mmg ase nk gugur air mate..kanda da berair2 da mate die..kanda mmg cpt tersentuh bende2 mcmnie..

Now, aku da 15 minggu pregnant..next week da 4 bulan..skang aku boleh ase my baby gerak2 n kicking..hahaha..i'm so happy..TQ Allah..

me n kanda berjanji akan jd parent terbaik buat baby kami..mama n ayah doakan baby jd anak yg soleh/solehah..yg bg syafaat pd mama n ayah kelak..amin..

No comments: